autó , motor
[tRooogr] A gázturbinákat alapvetően nem közúti járművek meghajtására fejlesztették ki, azonban az MTT úgy gondolta érdemes pénzt áldozni a fejlesztésekre. Többféle gázturbinás járművet készítettek, ezek közül az egyik az Y2K. Ami ugyan nem egy mai darab, de mindenképpen megérdemli a pazar jelzőt, és megállja a helyét a mai szupersport gépek között.A meghajtásról egy Rolls Royce Allison 250-es gázturbina gondoskodik, ami a maga 320 lóerejével és közel 600Nm-es nyomatékával észvesztő gyorsulással (0-320 kmh 15 mp) röpíti a 226kg-os motort a végsebességig, ami 400 km/h felett van. A turbina fordulatszáma elérheti az 54000-et percenként, és megjegyezném ugyanez a motor elhajt például egy 3,5 tonnás helikoptert is. A motor 2 sebességes automataváltóval rendelkezik, úgyhogy nincs más dolgunk, mint tépni a gázt, és remélni hogy 400-nál még meg tudjuk fogni a fékkart. Mivel közúton nem nagyon akad ellenfél, így nem igazán értem mit nézegethetünk a hátsó kerék fölé szerelt visszapillantókamerával. Talán csak a Mig vadászrepülőket, ugyanis többször versengtek, és mindig az Y2K került ki győztesként.Azt hiszem a $185000-os (kb. 32 millió Ft) árcédula igazán csekélység egy olyan járműért, aminek a hangja annyira brutális, hogy akár egy egész várost rémületbe ejthetünk vele. A rendelésnél nem árt sietni, ugyanis évente 5 db készül belőle.
[Dante] Sokéves fejlesztés után, de végre elkészült a híres-neves tuningbálvány, a Nissan Skyline utódja, melyet a japán cég már csak GT-R típusjelzéssel látott el, mivel a Skyline márkanévből egy önálló modellcsaládott fejlesztettek ki. Az autó követi elődei hagyományait, nyers, letisztult kinézet, megmaradtak a hátsó ikerlámpák, élesre húzott első fényszórók, belül pedig végtelen erős és csúcstechnika jellemzi a GT-R modellt.A 3,8 literes V6-os turbóval lélegeztetett motor 480 lóerőt szabadít mind a négy kerékre egy hét fokozattal ellátott, kézzel is kapcsolható automata váltón keresztül, 3,8 másdoperces 0-100 km/h sprintet produkálva. Ezzel a teljesítménnyel képesek voltak a híres neves Nürburgring versenypályán lealázni a Porsche 997 Turbót, a német fenevad körideje a 20,8 km-es "zöld pokolban" 7 perc 40 másodperc volt, amit a japán sárkány 7 perc 38 másodpercre szorított le. De mindez még semmi, ugyanis már készül a V-spec verzió, mely 250 kg-mal könnyebb lesz, és 530 lóerővel fog büszkélkedni. Ára jelenleg 12 millió forintnak megfelelő japán valuta, de ha készül is belőle valaha baloldali kormánnyal szerelt verzió, és hozzánk is elér, alighanem 20 millió forint fölé is kúszhat az ára.
[Gyalogkakukk] Milyenek lesznek autóink 2057-ben? Az idei Los Angeles Auto Show keretében megrendezett RoboCar 2057 bemutatónak ez volt a témája és erre várták a nagy autógyártóktól az ötleteket, elképzeléseket.A Mercedes-Benz szerint autóink 2057-ben a Terminátor trilógiából ismerős módon a T-1000-hez hasonlóan egyetlen "fémpocsolyából" mágneses tér felhasználásával állnak össze működő autóvá. Ennek a megoldásnak több előnye is lehet, például célirányosan alakulhat autópálya-járó áramvonalas sportautóvá, vagy városjáró kisautóvá Mercedesünk, ezenkívül a karcolásokat, töréseket egyszerűen kijavítaná magán az autó, de ne feledkezzünk meg a parkolás egyszerűsítéséről sem. A bemutatóra a Mercedes-Benz SilverFlow formatervvel készültek, ez természetesen az előbb említett módon több alakot, méretet és színt is ölthet, viszont alaphelyzetben a harmincas évek versenyautóit idézi. Bele sem merek gondolni, hogy mi történne, ha véletlenül 2057 körül mondjuk a Google öntudatra ébredne és ellenünk fordítaná az összes Mercedest, persze nem személyautó, hanem tank formájában.
Konvencionális szuper-sportkocsi volánjánál villantani ma már igazából nem nagy dolog, ráadásul a csodálat elég erős negatív előítéletekkel is társul. Hiszen néhány kiváló médiajelenségünk is bemutatta már a pórnépnek, hogy lényegében ingyenélőként hogyan kell 30-60 millás autókkal köz- és önveszélyesen jaszkarizni.
Ellenben aki azt akarja, hogy 0-99 évig mindenki odaforduljon, anélkül, hogy megköpdösnék, vagy csak egy tucat milliója van, netán abban szeretné kiélni magát, hogy a fentebb említett kocsikat porig alázza, és részt vett legalább egy alapszintű pilótatanfolyamon, annak való – többek között - az Ariel Atom.
Hiába ígérgetnek ugyanis a klasszikus izomautó-gyártók minden egyes új modelljük bevezetésénél pálya-versenyautós (sőt néha F-1-es, muhaha) vezetési élményt, mert 1 kg/Le-s arányt csak három kicsi, manufakturális gyártótól kaphatunk: ezek az Ariel, a Caparo T1 és a Caterham.

Mindközül is a legpazarabb a tavaly ősszel bemutatott harmadik generációs Ariel Atom nemsokára gyártásba kerülő V8 változata. Könnyűfém csőváz, szénszálas burkolóelemek, két kagylóülés, kormány, minimál műszerfal, pedálok; nagyjából ennyi, menetkészen 500 kg. Az új motor pedig a független motorfejlesztő RS Developmentstől jön 2,4 l-el, kompresszorral, kb. 500 Le@10000-es teljesítménnyel. Így aztán a 100 km/h-s roham max. 3 másodpercig tart, a 100 mph-s sprint is csupán 7 másodperc. Az elképesztően kezelhető, de nyers autót természetesen elsősorban amatőr- és hobbiversenyzőknek, pályára szánják, de az Atom közúti forgalomban is részt vehet. A kordában tartását menetstabilizáló rendszer, hatfokozatú szekvenciális automata váltó és zárt bukósisak könnyíti meg egy kicsit.
És a végére maradt a legdurvább adat: az Atom V8 20 millió alatt elvihető, a „sima”, 300 Le-s alapváltozat pedig csak 12,5 millió forint – Lancer EVO/Impreza STI helyett esetleg megfontolandó…
Ha Heinz úr gondol egyet, és a családi nyaralások addigi elengedhetetlen eszközét, a lakókocsit, tisztes munkában őszülni kezdő korára lecseréli egy közúton még épp vontatható méretű luxusjachtra, mondjuk egymillió euró értékben, akkor biztos nem fogja adósságcsapdába kergeti a családi költségvetést, ha egyúttal otthagy kb. 30-40 milliót valamelyik hazai autógyártónál egy a jachtkultúrához stílusában passzoló módon kialakított luxusautóra.
Ezen a parányi presztízspiacon a legújabb versenyző az Audi Q7 V12 TDI Coastline, mely hivatalosan csak a hajózás szerelmeseinek szóló, nyáltermelés fokozódását elősegítő bemutatóautó, de a genfi szalon után valószínűleg semmi akadálya nem lesz annak, hogy – a szintén most debütáló, de szériagyártásra szánt – V12 TDI modellváltozatból néhány példányt átalakítsanak.
Az ingolstadti bölény eszement, 6 literes V12-es dízelmotorja két 3 literes V6-os „összehegesztéséből” keletkezett, és nehéz tehergépkocsik számára is bőven elegendő lenne, hiszen teljesítménye és nyomatéka – a németes precizitás jegyében kereken – 500 Le és 1000 Nm. Így a SUV papíron 5,5 másodperc alatt futja a százas sprintet, miközben átlagosan alig 12 liter gázolajat rágcsál el (muhaha). Arra viszont tuti jó, hogy a kishajót a tengerből röhögve rántsa ki, majd a német autópályákon akár a vontatmány nélkül szokásos tempóval repítse haza.
A Coastline változatot kívülről gyöngyházfehér fényezéséről és krómozott felnijeiről lehet felismerni, míg belül a fehér bőr, az amerikai diófa és a füstölt tölgy hajópadló pazar harmóniája különbözteti meg. Ezeken túl a harmadik üléssort kidobták, helyén bármit elnyelő méretű raktér keletkezett, két, a padlóból kihajtogatható, nemesacél tárolórekesszel.
Ugye megvan mindenkinek a spielbergi rémálomgyár azon kiemelkedő koncepciója a Különvéleményből, ahogy a Harald Belker által megálmodott személyi járművek a 3D-s maglev "közúthálózaton" félelmetesen organizáltan siklanak?
Még ha mindez soha nem is fog megvalósulni, az autóipari mamutok már jó néhány éve elkezdték megtenni az első lépéseket a vezető nélküli, elvben tökéletesen biztonságos közúti járművek és forgalomirányítás felé. A fejlesztésekkel látszólag a GM áll legjobban (vagy csak ők kommunikálják a legintenzívebben?), a Pentagon által szervezett vezető nélküli autók tájékozódási akadályfutásán nyertes – belülről leginkább hanyagul összetákolt szerverszobára, kívülről pedig egy hajóhíd műszerekkel teletömött tetejére emlékeztető – Chevy Tahoe DARPA-ra olyan büszkék, hogy még a CES 2008-ra is elvitték.
A fejlesztések ezen irányában egyáltalán nem távirányításról vagy pontosan beprogramozott útvonal követéséről van szó, hanem az autó a célpont megadása után a parkolással bezárólag mindent maga végez, többek között a ma már nagy szériában alkalmazott eszközök, pl. radaros tempomat, sávelhagyásra figyelmeztető elektronika, ESP, parkoló rendszer, műholdas navigáció és külső jeladók segítségével, elméletileg maximálisan hiba- és balesetmentesen.
A GM szerint az első automata személyautók műszaki szempontból már akár 10 év múlva is a közutakra kerülhetnének, a szép új jövő felé tett első lépés az autópályákon való önirányítás lenne. No persze a feketeleves java nem a technikai kérdésekből adódik, hanem sokkal inkább a jogi szabályozás és a fogyasztói hozzáállás várhatóan és érthetően iszonyúan lassú változásából.
Hozzászólások
Hozzászólások megtekintése
Mi vagy te fiú, hogy autót meg motort híresztelsz, mert ilyet csak a fiúk szoktak, de te tudtommal nem vagy az, vagy a Niki fiúnév ? Ezt az oldalt, csak kritizálni lehet.a parasztos résznél egyetértek abban h te akkora paraszt vagy h ...(mindet képzeld ide amit leírtál abba a cikkbe!!) Nézz meg más oldalát, és vegyél róla példát. Am meg nem kéne másolni másokról, mert lehet h sokat keresték a dolgokat a cikkhez (akár órákat töltöttek vele), te meg csak egy perc alatt átmásolod, ahelyett h saját cikket írsz vagy elkéred ! am még vmi:
a hülyeségek mappába télleg hülyeségek vannak!!
am még vmi2:
kevés a cucc az oldidon!
am még vmi3:
kéne vmi aktuálisat is felrakni.én például három naponta frissítem az oldimat!! de ez már télleg nem igaz hogy te sose szoktad frissíteni, és így unalmas lesz az oldid, és a kutyát se fogja érdekelni !!!
am meg kit érdekelnek a hülye verseid, meg az a buzi techtonick !? Mégegyszer megkérdezem: te fiú vagy ? Mert csak a fiúk tecktonikoznak... meg a hülye csajok... akk sztem te az vagy
am meg te nem tudsz magyarul beszélni(írni?)mi az h pazar??minny letiltalak!!! És mi az h Parkour ??? Szóval röviden ennyi a véleményem az oldaladról... Nah cs.
Ez fura !
(Fanny, 2009.12.27 16:48)